Red Bow Tie

Selamat Membaca ea..^_^

Saturday 1 March 2014

AKU INGIN SI DIA SEPERTI AYAHKU

AKU INGIN SI DIA SEPERTI AYAHKU

Betul, aku setuju dengan kenyataan ini. Tapi, mungkin tidak semua akan setuju denganku.Memang betul, aku mengimpikan seorang lelaki dalam hidupku nanti seperti ayahku..

Yang selalu solat jemaah di surau,
Yang selalu pergi ke majlis ilmu,
Yang sabar melayan kerenah ibuku,
Yang menahan telinga mendengar bebelan ibuku,
Yang tabah menghadapi ujian yang menimpa keluargaku,
Yang mencuba sedaya upaya menberikan aku ilmu walaupun kadang2 ayahku x mampu,
Yang membuatkan aku tabah dan sabar menghadapi kepayahan hidup hanya dengan memandang dan teringatkan ayahku,
Yang mampu membuatkan aku mengalirkan air mata hanya dengan mengingati pengorbanan ayahku,
Yang mampu membuatkan aku tersenyum dan bahagia hanya dengan melihat ayahku tersenyum dan bahagia,
Yang selalu menyokong apa yang aku lakukan,
Yang tidak pernah memarahiku,
Yang tidak pernah memukulku,
Yang menjadi ayah yang TERBAIK untukku.....

Sungguh, dalam impian dan angan-anganku aku menginginkan seorang lelaki seperti ayahku....
Aku berdoa agar Allah memakbulkan doa2 ku...

Namun, andai jodoh yang Allah berikan kepadaku tidak seperti yang ku impikan, aku akan terima seadanya kerana aku yakin jodoh dariNya adalah yang TERBAIK untukku, untuk agamaku, untuk dunia dan akhiratku...

In Shaa Allah..^_^

Sekian, 
"Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah"



No comments:

Post a Comment